Οι μοναδικές ιδιότητες του κολοκυθόσπορου για την υγεία μας!

θερμίδες | αδυνάτισμα | μυική υπερτροφία | αϋπνία | δέρμα & πρόσωπο | γονιμότητα | τριχόπτωση

Ο κολοκυθόσπορος ή ο πασατέμπος, όπως αλλιώς είναι γνωστός, έχει ανώτερη θρεπτική αξία. Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη, υγιεινά λίπη, αλλά και μέταλλα, όπως είναι ο σίδηρος, το σελήνιο, ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος!

Πόσες θερμίδες έχει ο κολοκυθόσπορος;

Μια κουταλιά κολοκυθόσπορου έχει περίπου 43 θερμίδες, οπότε καλό είναι να περιορίζεστε στις 3 κουταλιές την ημέρα, αν θέλετε να χάσετε κιλά.

Προτιμήστε να τρώτε τον κολοκυθόσπορο μαζί με άλλους ξηρούς καρπούς και σπόρους. Ο συνδυασμός διαφορετικών τροφών είναι ωφέλιμος για την υγεία μας.

Πόσο μπορώ να φάω για να αδυνατίσω;

Παρόλο που ο κολοκυθόσπορος είναι πλούσιος σε θερμίδες, βοηθάει στο αδυνάτισμα. Οι θερμίδες του προέρχονται κυρίως, από πρωτεΐνη και υγιεινά λιπαρά.

1 κουταλιά κολοκυθόσπορου περιέχει 2,2γρ πρωτεΐνης, 1,2γρ μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, 1,5γρ πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, καθώς και 0,5γρ φυτικών ινών.[1]

Η πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες σε χορταίνουν, ενώ τα υγιεινά λιπαρά βοηθούν τον οργανισμό να κάψει περισσότερο σωματικό λίπος.

Τα πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα αυξάνουν τη θερμογένεση. Αντίθετα, τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, που βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες στα τρόφιμα ζωικής προέλευσης δεν έχουν αυτή την ιδιότητα.[2]

Το σώμα μας έχει ανάγκη τα λίπη των τροφών για αυξημένο μεταβολισμό. Άρα και πιο εύκολο αδυνάτισμα.

Βέβαια, όλοι οι ξηροί καρποί και σπόροι είναι ιδανικές πηγές υγιεινών λιπαρών. Η κατανάλωση μιας χούφτας μια μίξης ξηρών καρπών και σπόρων καθημερινά θα βοηθήσει στο αδυνάτισμα. Για παράδειγμα, τα φιστίκια Αιγίνης είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα στο να κάψουμε λίπος και να χάσουμε κιλά!

Προσοχή όμως! Δε θα πρέπει να τρώμε μεγαλύτερη ποσότητα αν θέλουμε να αδυνατίσουμε. Οι ξηροί καρποί και σπόροι είναι πλούσιοι σε θερμίδες. Μια χούφτα είναι αρκετή!

Αντίθετα, αν έχετε ιδανικό βάρος ή είστε αθλητής με αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις, μπορείτε να καταναλώνετε μεγαλύτερες ποσότητες ξηρών καρπών και σπόρων!

Επιπλέον, ο πασατέμπος είναι άριστη πηγή καλίου. Η διατροφή πλούσια σε κάλιο βοηθάει στο αδυνάτισμα!

Τέλος, ο κολοκυθόσπορος περιέχει ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, όπως είναι τα καροτενοειδή.[3] Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν από χρόνιες φλεγμονές. Κοινή αιτία παχυσαρκίας!

Βέβαια, η γρήγορη απώλεια βάρους προϋποθέτει μείωση θερμίδων ή σωματική άσκηση. Ακόμα και ένας καθημερινός περίπατος στον ήλιο βοηθάει. Καίμε θερμίδες και ταυτόχρονα παράγουμε και βιταμίνη D, που είναι απαραίτητη στο αδυνάτισμα!

Ο κολοκυθόσπορος χτίζει μυς!

Ο κολοκυθόσπορος είναι ιδανική πηγή φυτικής πρωτεΐνης. Καταρχάς, είναι η πλουσιότερη πηγή πρωτεΐνης, ανάμεσα στους ξηρούς καρπούς και σπόρους. Μόνο η σκόνη κάνναβης έχει μεγαλύτερη ποσότητα πρωτεΐνης.

Επιπλέον, ο κολοκυθόσπορος είναι από τις ελάχιστες τροφές που περιέχει και τα 9 βασικά αμινοξέα. Είναι δηλαδή μια πλήρης πρωτεΐνη!

Το σώμα μας μπορεί να συνθέσει όλα τα υπόλοιπα αμινοξέα, αλλά όχι τα 9 βασικά. Αυτά πρέπει να τα πάρει από τις τροφές.

Οι ζωικές τροφές περιέχουν και τα 9 βασικά αμινοξέα. Αντίθετα, λίγες φυτικές τροφές έχουν πλήρη πρωτεΐνη. Εκτός του κολοκυθόσπορου, άλλα παραδείγματα φυτικής πλήρους πρωτεΐνης είναι οι σπόροι κάνναβης, η κινόα, το φαγόπυρο και οι σπόροι chia.

Ο κολοκυθόσπορος περιέχει και μεγάλη δόση σε αμινοξέα BCAA που κτίζουν μυς και προστατεύουν τη μυική μάζα κατά το αδυνάτισμα.

Οι σπόροι chia και οι σπόροι κάνναβης είναι και άριστες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Η κατανάλωση τροφών με ωμέγα-3 βοηθάει στη μυική υπερτροφία!

Ο κολοκυθόσπορος σε βοηθάει να κοιμηθείς καλύτερα

Το βραδινό είναι κατάλληλη ώρα για να φας κολοκυθόσπορους, αφού θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς καλύτερα. Οι κολοκυθόσποροι περιέχουν τρυπτοφάνη. Αυτό είναι ένα αμινοξύ που βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου, καθώς αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης.

Επιπλέον, μπορείτε να καταναλώσετε και τροφές με μελατονίνη για την καταπολέμηση της αϋπνίας. Η μελατονίνη βοηθάει επίσης στον καλύτερο βραδινό ύπνο.

Ο κολοκυθόσπορος διατηρεί το δέρμα νεανικό!

Ο πασατέμπος είναι τροφή που κάνει καλό στο δέρμα και προστατεύει το πρόσωπο μας από τη γήρανση, καθώς περιέχει πολλές ουσίες, που είναι απαραίτητες για τη φυσική σύνθεση κολλαγόνου.

Το κολλαγόνο είναι η πιο άφθονη πρωτεΐνη του σώματος και έχει μοναδικές ιδιότητες για το δέρμα. Για παράδειγμα, το κολλαγόνο είναι απαραίτητο για την αυξημένη ελαστικότητα του δέρματος.

Έτσι, μόλις μια κουταλιά κολοκυθόσπορου περιέχει 0,6 mg σιδήρου, 0,6 mg ψευδαργύρου, 0.1 μg χαλκού, 0,04 mg βιταμίνης Ε, καθώς και πολλών άλλων αντιοξειδωτικών. Όλες αυτές οι ουσίες είναι απαραίτητες για τη σύνθεση κολλαγόνου από το σώμα μας.

Επιπλέον, το σώμα μας χρειάζεται ενυδάτωση και βιταμίνη C για να παράξει κολλαγόνο αποτελεσματικά. Η φρεσκοστυμμένη πορτοκαλάδα παρέχει και τα 2 αυτά οφέλη και άρα προστατεύει από τις ρυτίδες και διατηρεί νέα την επιδερμίδα μας!

Περισσότερα για το κολλαγόνο και τις τροφές που αυξάνουν την παραγωγή του εδώ.

Ο κολοκυθόσπορος ίσως αυξάνει τη γονιμότητα!

Η υπογονιμότητα είναι συχνά αιτία της κακής διατροφής. Σε αυτή την περίπτωση, η συχνή κατανάλωση κολοκυθόσπορου μπορεί να βοηθήσει, αφού περιέχει ανώτερης ποιότητας φυτική πρωτεΐνη, σίδηρο, ψευδάργυρο και σελήνιο.

Αυτές οι ουσίες βρίσκονται συχνά σε έλλειψη στη σύγχρονη διατροφή, οπότε και ζευγάρια με πρόβλημα υπογονιμότητας, ίσως επωφεληθούν.

Περισσότερα για την αύξηση της γονιμότητας μέσω της διατροφής εδώ.

Ο κολοκυθόσπορος προστατεύει από την τριχόπτωση

Ακόμα μια μοναδική ιδιότητα του κολοκυθόσπορου είναι ότι μπορεί να προστατεύσει από την πρόωρη τριχόπτωση, λόγω κακής διατροφής.

Ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, το σελήνιο, η βιταμίνη Ε, καθώς και τα λοιπά αντιοξειδωτικά που περιέχονται στον κολοκυθόσπορο είναι ουσίες απαραίτητες για δυνατά μαλλιά!

Επίσης, η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή της τριχόπτωσης.