Ντομάτα: η ιδανική τροφή για γρήγορο αδυνάτισμα!

Η ντομάτα είναι ιδανική τροφή για γρήγορο αδυνάτισμα, αφού αποτελείται κυρίως από νερό, έχει ελάχιστες θερμίδες, αλλά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, που μας χορταίνουν! Ακόμα, είναι άριστη πηγή βιταμίνης C και λυκοπενίου. Απαραίτητες ουσίες για καλό μεταβολισμό, που καίει λίπος!

Η τομάτα αδυνατίζει αφού έχει ελάχιστες θερμίδες

Σίγουρα, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ντομάτας, σε μια δίαιτα αδυνατίσματος περιορισμένων θερμίδων, είναι οι ελάχιστες θερμίδες της. 100γρ ντομάτας έχουν μόνο 18 θερμίδες. Πρακτικά, μια μέτρια ντομάτα των 60γρ έχει μόνο 60 θερμίδες.

Ο περιορισμός των θερμίδων είναι ο βασικότερος κανόνας, όταν θέλουμε να χάσουμε κιλά, γρήγορα. Πρέπει να καίμε περισσότερες θερμίδες, απ’όσες καταναλώνουμε!

Η τομάτα είναι πλούσια σε νερό

Επίσης, η ντομάτα είναι ιδανική για μια δίαιτα απώλειας βάρους, λόγω του ότι μας ενυδατώνει αποτελεσματικά. Το 95% της ντομάτας είναι στην πραγματικότητα νερό.[1]

Η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για καλό μεταβολισμό! Αν είμαστε αφυδατωμένοι, το σώμα μας δεν μπορεί να κάψει λίπος αποτελεσματικά, και άρα να χάσουμε κιλά!

Πέρα από το να πίνουμε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα, η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε νερό, αλλά και οι χυμοί φρούτων βοηθούν στη σωστή ενυδάτωση. Για παράδειγμα, ένα ποτήρι νερό με χυμό λεμονιού το πρωί βοηθάει στην ενυδάτωση και στο γρήγορο αδυνάτισμα!

Η τομάτα ενυδατώνει αποτελεσματικά

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε νερό είναι καλύτερη πηγή ενυδάτωσης από το νερό. Ο λόγος είναι, ότι οι τροφές περιέχουν και ηλεκτρολύτες, που είναι εξίσου σημαντικοί, για τη σωστή λειτουργία του σώματος.

Όταν ιδρώνουμε, εκτός από νερό χάνουμε και ηλεκτρολύτες. Αν πίνουμε μόνο νερό, χωρίς την αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών, ο μεταβολισμός μας θα υπολειτουργεί, οπότε και δε θα μπορούμε να χάσουμε κιλά, τόσο εύκολα.

Η ντομάτα είναι πλούσια σε ηλεκτρολύτες! 100γρ ντομάτας περιέχουν 237 mg καλίου, 0,27 mg σιδήρου, 11mg μαγνησίου, 24 mg φωσφόρου, καθώς και 0,17 mg ψευδαργύρου.[2]

Οι φυτικές ίνες μας βοηθούν να χάσουμε βάρος

Ένας ακόμα λόγος που η ντομάτα είναι ιδανική τροφή για αδυνάτισμα είναι επειδή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Η επαρκής κατανάλωση φυτικών ινών έχει συνδεθεί με ιδιαίτερα χαμηλό ρίσκο παχυσαρκίας![3]

Πρέπει να καταναλώνουμε τουλάχιστον 28γρ φυτικών ινών σε μια διατροφή των 2000 θερμίδων, όμως. Δυστυχώς, η σύγχρονη δυτικού τύπου διατροφή περιέχει ελάχιστες φυτικές ίνες.

Τα φρούτα, οι ξηροί καρποί, τα λαχανικά, τα σιτηρά και τα όσπρια είναι οι καλύτερες πηγές φυτικών ινών.

Η ντομάτα είναι επίσης καλή πηγή φυτικών ινών, αφού 100γρ ντομάτας περιέχουν περίπου 1,2γρ φυτικών ινών.

Επίσης, μπορείτε να συμπεριλαμβάνετε στις συνταγές σας λιαστές ντομάτες. Οι λιαστές ντομάτες είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε ίνες. 100γρ περιέχουν 12,3γρ φυτικών ινών!

Οι φυτικές ίνες, εκτός των άλλων, μας κρατάνε χορτάτους για ώρα, αφού διογκώνονται στο στομάχι και καταλαμβάνουν χώρο.

Η ντομάτα έχει λίγα σάκχαρα

Επιπλέον, η ντομάτα είναι κατάλληλη για όσους θέλουν να χάσουν βάρος, αλλά και για τους διαβητικούς αφού έχει μικρό γλυκαιμικό φορτίο.

Το γλυκαιμικό φορτίο της ντομάτας είναι μόλις 3.[4] Τροφές με γλυκαιμικό φορτίο μικρότερο του 10 θεωρούνται ιδανικές για αδυνάτισμα.

Αντίθετα, μια διατροφή που περιέχει πολλές τροφές με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο αυξάνει τις πιθανότητες παχυσαρκίας, αλλά και άλλων ασθενειών, όπως διαβήτης και καρδιακή νόσος.

Η ντομάτα έχει πρωτεΐνη!

Σίγουρα, οι περισσότερες θερμίδες της ντομάτας προέρχονται από υδατάνθρακες. Βέβαια, η ντομάτα περιέχει και πρωτεΐνη. 100γρ ντομάτας έχουν μόλις 18 θερμίδες, 2,6γρ σάκχαρα, 0,2γρ λίπους και 0,9γρ πρωτεΐνη.

Ακόμα ένας λόγος για να δοκιμάσεις λιαστές ντομάτες, εκτός από την υπέροχη γεύση τους και τις φυτικές ίνες, είναι και η μεγάλη περιεκτικότητα τους σε πρωτεΐνη. 100γρ λιαστής ντομάτας περιέχουν 14γρ πρωτεΐνης!

Άλλες ιδιαίτερα πλούσιες πηγές φυτικής πρωτεΐνης είναι οι σπόροι chia, η κινόα, οι σπόροι κάνναβης, οι κολοκυθόσποροι, το φαγόπυρο, το φακόρυζο, η σπιρουλίνα, η σκόνη μορίνγκα, ο αμάραντος και το κριθάρι.

Αυτές οι φυτικές πηγές πρωτεΐνης έχουν ιδιαίτερη βιολογική αξία, αφού είναι πλήρης πρωτεΐνη. Έχουν και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα, δηλαδή. Είναι τροφές ιδιαίτερα ωφέλιμες για αθλητές, αλλά και όσους θέλουν να χάσουν βάρος, χωρίς να χάσουν μυική μάζα!

Η βιταμίνη C βοηθάει να χάσουμε κιλά γρήγορα

Ακόμα ένα λόγος, για να καταναλώνουμε συχνά ντομάτες είναι η μεγάλη περιεκτικότητα τους σε βιταμίνη C. 100γρ ντομάτας έχουν 14mg βιταμίνης C. Η βιταμίνη C έχει συνδεθεί με μειωμένο ρίσκο παχυσαρκίας.

Επιπλέον, η επάρκεια σε βιταμίνη D είναι απαραίτητη στο αδυνάτισμα!

Το λυκοπένιο βοηθάει στο αδυνάτισμα

Πάνω απ’όλα, η ντομάτα είναι η καλύτερη διατροφική πηγή λυκοπενίου. Το λυκοπένιο είναι ένα καροτενοειδές, με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Μεταξύ άλλων, προστατεύει και από την τριχόπτωση!

Επιπλέον, το λυκοπένιο βοηθάει στο αδυνάτισμα. Καταρχάς, φαίνεται, ότι το λυκοπένιο βελτιώνει την ινσουλονοαντίσταση, αλλά και ότι αποτρέπει τη λιπογένεση, δηλαδή τη δημιουργία νέου λιπώδους ιστού στο σώμα μας.

Επίσης, η ντομάτα είναι άριστη πηγή βιταμίνης Β6. Η βιταμίνη αυτή είναι απαραίτητη για να παράξει το σώμα μας ταυρίνη. Η ταυρίνη είναι ένα αμινοξύ που βοηθάει στο αδυνάτισμα, κυρίως μέσω την καύσης λίπους.

Οι λιαστές ντομάτες είναι, με διαφορά, η πλουσιότερη πηγή λυκοπενίου. 100γρ λιαστής ντομάτας έχουν 42900 mcg λυκοπενίου, ενώ 100γρ φρέσκιας ντομάτας έχουν 2570 mcg λυκοπενίου.

Το λυκοπένιο είναι ανθεκτικό στη ζέστη και δεν καταστρέφεται κατά την επεξεργασία των τροφών. Έτσι, όλες οι επεξεργασμένες τροφές, που προέρχονται από ντομάτα, όπως είναι οι σάλτσες και η κέτσαπ είναι καλές πηγές λυκοπενίου!

Προσοχή όμως! Θα πρέπει να τις αποφεύγετε αν έχουν έξτρα θερμίδες. Συνήθως, οι επεξεργασμένες τροφές έχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης.

Πότε να φάω ντομάτα για να χάσω κιλά πιο εύκολα;

Η καλύτερη στιγμή της ημέρας για να καταναλώσετε μια ντοματοσαλάτα είναι πριν το κυρίως γεύμα σας. Η ντομάτα θα γεμίσει το στομάχι σας, με αποτέλεσμα να πεινάτε λιγότερο και άρα θα καταναλώσετε λιγότερες θερμίδες συνολικά!

Προσοχή χρειάζεται στην ποσότητα λαδιού που χρησιμοποιείτε. Μόλις μια κουταλιά λαδιού έχει σχεδόν 120 θερμίδες. Αποφύγετε το λάδι αν θέλετε να αδυνατίσετε!

Αντίθετα, μπορείτε να προσθέσετε ξηρούς καρπούς ή σπόρους. Βοηθούν στο γρήγορο αδυνάτισμα, αφού είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά, πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, και υγιεινά λιπαρά.