Τροφές με σεροτονίνη για να κόψεις το τσιγάρο άνετα!

Πώς το κάπνισμα επηρεάζει τη διάθεση μας!

Η νικοτίνη του τσιγάρου αυξάνει τη σύνθεση της σεροτονίνης. Έτσι, δημιουργείται ένα αίσθημα ευχαρίστησης και ευφορίας στους καπνιστές.

Όταν σταματάμε να καπνίζουμε μειώνεται η φυσική παραγωγή σεροτονίνης, λόγω έλλειψης της νικοτίνης.[1] Έτσι, όσοι επιχειρούν να κόψουν το κάπνισμα μπορεί να είναι ανήσυχοι και να νιώθουν στρες.

Η σεροτονίνη είναι μια ορμόνη, που ελέγχει πολλές λειτουργίες του σώματος, όπως τη διάθεση, το άγχος, την όρεξη, τη λίμπιντο και τον ύπνο.

Άρα είναι απαραίτητη σε όσους επιθυμούν να κόψουν το κάπνισμα. Αρχικά, θα πρέπει να τρώνε περισσότερες τροφές με σεροτονίνη.

Τροφές με σεροτονίνη

Ο οργανισμός μας παράγει σεροτονίνη από μια ουσία που λέγεται τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη είναι ένα από τα 9 απαραίτητα αμινοξέα και άρα μπορούμε να τη λάβουμε από τη διατροφή μας.

Καταρχάς, όλες οι τροφές ζωικής προέλευσης είναι άριστες πηγές τρυπτοφάνης. Όμως οι πλουσιότερες τροφές σε τρυπτοφάνη είναι η γαλοπούλα και το πλήρες γάλα.

Βέβαια, αν ακολουθούμε μια ισορροπημένη διατροφή, λαμβάνουμε επαρκείς δόσεις τρυπτοφάνης, αφού πολλές τροφές την περιέχουν. Ακόμα και φυτικής προέλευσης!

Για παράδειγμα, η βρώμη, η σόγια, οι κολοκυθόσποροι, οι γλυκοπατάτες, το σπανάκι, το μπρόκολο, το αβοκάντο, η σοκολάτα, τα φιστίκια, το ψωμί και οι μπανάνες είναι άριστες πηγές τρυπτοφάνης. Άρα βοηθούν στη σύνθεση της σεροτονίνης, Όσοι επιθυμούν να κόψουν το κάπνισμα θα πρέπει να τις καταναλώνουν καθημερινά.

Επιπλέον, ο οργανισμός μας χρειάζεται και βιταμίνη Β6, βιταμίνη Β12, φολικό οξύ και ο σίδηρο για να παράξει σεροτονίνη.[2,3]

Ενώ με μια ισορροπημένη διατροφή λαμβάνουμε επαρκείς δόσεις για τις περισσότερες βιταμίνες, είναι σύνηθες να μη λαμβάνουμε επαρκείς ποσότητες βιταμίνης Β12. Ελάχιστες τροφές την περιέχουν. Έτσι, η λήψη ενός συμπληρώματος διατροφής βιταμίνης Β12 μπορεί να ωφελήσει στη σύνθεση σεροτονίνης.

Επιπλέον, οι τροφές που αυξάνουν τη σεροτονίνη προστατεύουν και όσους κόβουν το κάπνισμα, από το να παχύνουν! Η σεροτονίνη ελέγχει την όρεξη και μας βοηθάει στο αδυνάτισμα. Οπότε και μας προστατεύει από τις λιγούρες, που μπορεί να χαλάσουν τη δίαιτα μας.

Πότε το πρωινό βοηθάει να κόψουμε το κάπνισμα;

Ακόμα και αν έχουμε λάβει τις απαραίτητες δόσεις σε τρυπτοφάνη, αλλά και σε όλες τις άλλες βιταμίνες, που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να παράξει σεροτονίνη, μπορεί να έχουμε έλλειψη σεροτονίνης.

Η σεροτονίνη εκλύεται αφού καταναλώσουμε υδατάνθρακες.[5] Ειδικά το πρωί, που το στομάχι μας είναι άδειο, ένα πρωινό με υδατάνθρακες βοηθάει τον οργανισμό μας να συνθέσει περισσότερη σεροτονίνη. Αποφύγετε να φάτε πρωτεΐνη ή λίπη σε αυτό το γεύμα. Θα μειώσουν την έκλυση ινσουλίνης, η οποία βοηθάει στην παραγωγή της σεροτονίνης.

Έτσι, μπορείτε να φάτε 1 φέτα ψωμί με μαρμελάδα ή μέλι, ως ένα σύντομο πρωινό, για να έχετε καλή διάθεση και μειωμένο στρες όλη την ημέρα.

Μην το παρακάνετε όμως. Ακόμα και 25γρ υδατανθράκων είναι αρκετά για την αύξηση της σεροτονίνης.

Καταναλώστε το κυρίως πρωινό σας ή το επόμενο γεύμα σας, μετά από 30-45′. Σε αυτό το γεύμα μπορείτε πλέον να φάτε πρωτεΐνη και λίπη.

Η άθληση βοηθάει να κόψουμε το τσιγάρο

Τέλος, ακόμα και η ήπια άσκηση κάτω από τον ήλιο παράγει σεροτονίνη και άρα μας βοηθάει να κόψουμε το τσιγάρο.

Οπότε, αν θέλετε να κόψετε το κάπνισμα ευκολότερα, προσπαθήστε να περπατάτε κάτω από τον ήλιο τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα. Όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα βέβαια.

Επιπλέον, ο ήλιος αυξάνει και τη βιταμίνη D, που επίσης βοηθάει στο άγχος και στο στρες.

Περισσότερα για το πώς θα αυξήσουμε τα επίπεδα σεροτονίνης με φυσικό τρόπο σε αυτό το άρθρο μας.

Προηγούμενο

Παχαίνει η μπανάνα ή βοηθάει στο αδυνάτισμα;

Βοηθάει η μελατονίνη στο αδυνάτισμα;

Επόμενο