Τροφές που βοηθούν στην παιδική δυσκοιλιότητα!

Μια διατροφή φτωχή σε ίνες είναι κοινή αιτία για την παιδική δυσκοιλιότητα. Η κατανάλωση της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης ινών μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να ενεργηθεί χωρίς πόνο ή δυσφορία.

Κάθε πότε είναι φυσιολογικό να κάνουν κακά τους τα παιδιά & τα βρέφη;

Τα παιδάκια που ταλαιπωρούνται από δυσκοιλιότητα δεν αφοδεύουν σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης, μπορεί να μην έχουν μαλακά κόπρανα. Ακόμα, μπορεί να νιώθουν πόνο ή δυσφορία κατά την αφόδευση.

Η συχνότητα των κενώσεων των παιδιών εξαρτάται από την ηλικία. Τα νεογνά και τα νήπια μπορεί να ενεργούνται ακόμα και περισσότερες από 4 φορές την ημέρα. Αυτή η συχνότητα αφόδευσης μειώνεται, όσο μεγαλώνουν τα παιδιά. Έτσι, παιδάκια 4 χρονών κάνουν κακά τους κάθε 1-2 φορές την ημέρα.[1]

Πόσο κοινή είναι η δυσκοιλιότητα στα παιδιά;

Η παιδική δυσκοιλιότητα είναι αρκετά κοινή. Αποτελεί περίπου το 10% των περιπτώσεων που αντιμετωπίζουν οι παιδίατροι!

Μόνο όμως ένα μικρό ποσοστό οφείλεται σε παθολογικά αίτια. Περίπου το 95% των κρουσμάτων παιδικής δυσκοιλιότητας οφείλεται σε άλλα αίτια, όπως είναι η παιδική παχυσαρκία, η έλλειψη αθλητικής δραστηριότητας, η κακή διατροφή, η χαμηλή κατανάλωση εδώδιμων ινών, αλλά και ψυχολογικοί παράγοντες.[2]

Για παράδειγμα, τα περισσότερα περιστατικά παιδικής δυσκοιλιότητας εμφανίζονται ανάμεσα στα 2 με 4 έτη. Τότε είναι που τα παιδάκια μαθαίνουν να πηγαίνουν μόνα τους στην τουαλέτα. Οπότε και πιέζονται, αποφεύγοντας μια δυσάρεστη για αυτά διαδικασία.

Μια διατροφή φτωχή σε ίνες μπορεί να οδηγήσει στην παιδική δυσκοιλιότητα!

Έτσι, τα παιδιά θα πρέπει να ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε εδώδιμες ίνες. Επαρκής ποσότητα εδώδιμων ινών μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης δυσκοιλιότητας.[3]

Οπότε, τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες, θα πρέπει να καταναλώνουν φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης καθημερινά. Είναι οι πλουσιότερες τροφές σε εδώδιμες ίνες.

Οι φυτικές τροφές είναι οι μόνες που πραγματικά συμβάλουν στην αύξηση της κατανάλωσης των ινών!

Πόσες εδώδιμες ίνες χρειάζονται τα παιδιά την ημέρα;

Η συνιστώμενη ημερήσια δόση εδώδιμων ινών για τα παιδιά πάνω από 3 χρονών αλλάζει ανάλογα με την ηλικία.

Ένας εύκολος τρόπος για να υπολογίζουμε την ποσότητα ινών που πρέπει να λαμβάνει το παιδί μας είναι να προσθέσουμε την ηλικία του σε έτη + 5γρ.[4]

Δηλαδή ένα παιδάκι 7 ετών θα πρέπει να λαμβάνει 7+5=12γρ εδώδιμων ινών την ημέρα.

Δυστυχώς, όμως, τα περισσότερα παιδιά δε λαμβάνουν τη συνιστώμενη ποσότητα ινών. Μάλιστα λαμβάνουν αρκετά μικρότερη δόση![5]

Τροφές με ίνες που τα παιδιά τρώνε εύκολα

Η κατανάλωση τροφών με ίνες αποτελεί συχνά μια πρόκληση για τους γονείς. Σίγουρα, οι γονείς θα πρέπει από νωρίς να διδάξουν τα παιδιά τους να τρώνε υγιεινά.

Ο πιο εύκολος τρόπος για να ξεκινήσει να τρώει περισσότερες ίνες ένα παιδάκι με πρόβλημα δυσκοιλιότητας είναι τα φρούτα. Κοινά φρούτα, όπως το μήλο, το αχλάδι, η μπανάνα, το ακτινίδιο, ή και το αβοκάντο είναι εξαιρετικά πλούσια σε ίνες.

Εκτός από την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, βοηθούν και στο αδυνάτισμα. Ακόμα και το αβοκάντο, παρά τις πολλές του θερμίδες, είναι εξαιρετικό για χάσιμο βάρους!

Οπότε και οι γονείς θα πρέπει να τρώνε πολλά φρούτα…

Προηγούμενο

Τα αχλάδια βοηθούν στο αδυνάτισμα!

Τροφές πλούσιες σε β-γλυκάνη για χαμηλή χοληστερίνη!

Επόμενο