Πότε να παίρνω βιταμίνη Β12 για καλύτερη απορρόφηση;

Η καλύτερη ώρα της ημέρας για να πάρουμε βιταμίνη Β12 από συμπληρώματα διατροφής είναι το πρωί. Πριν ή μαζί με το πρωινό μας. Αποφύγετε να παίρνετε βιταμίνη Β12 το βράδυ. Μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου σας.

Πόση βιταμίνη Β12 χρειαζόμαστε την ημέρα;

Η ημερήσια συνιστώμενη δόση βιταμίνης Β12 είναι μόλις 2,4 μg την ημέρα για τους περισσότερους υγιείς ανθρώπους.[1] Οι ζωικές τροφές είναι ουσιαστικά η μοναδική διατροφική πηγή βιταμίνης Β12. Αντίθετα, οι τροφές φυτικής προέλευσης δεν έχουν καθόλου βιταμίνη Β12. Άρα, όσοι νηστεύουν ή ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή καλό είναι να λαμβάνουν ένα συμπλήρωμα βιταμίνης Β12.

Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για την υγεία μας. Για παράδειγμα, είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, για τη σύνθεση του DNA, για τη σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων, αλλά ακόμα και για γρήγορο αδυνάτισμα και δυνατά μαλλιά!

Ποία είναι η μέγιστη δόση που μπορώ να παίρνω την ημέρα;

Η βιταμίνη Β12 έχει ελάχιστες πιθανότητες εμφάνισης τοξικότητας. Είναι τόσο ασφαλής, που δεν έχει οριστεί ανώτατη ημερήσια επιτρεπτή δόση. Απλά, η επιπλέον βιταμίνη Β12 εκκρίνεται με τα ούρα. Έτσι, ακόμα και μεγάλες δόσεις των 1000 μg θεωρούνται απόλυτα ασφαλείς.

Βέβαια, σε κάθε περίπτωση καλό είναι να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας, πριν πάρετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής. Ειδικά αν ακολουθείτε κάποια φαρμακευτική αγωγή. Η βιταμίνη Β12 αλληλεπιδρά με συγκεκριμένα φάρμακα.

Απορροφούμε μικρή ποσότητα βιταμίνης Β12 από τα συμπληρώματα διατροφής.

Η συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης Β12 είναι 2,4 μg, διότι υπολογίζεται ότι απορροφούμε περίπου το 50% της βιταμίνης Β12 από το φαγητό.[2] Βέβαια, όταν λαμβάνουμε μεγάλες δόσεις από συμπληρώματα διατροφής, τότε μειώνεται πολύ το ποσοστό της βιταμίνης που απορροφούμε.

Υπολογίζεται, ότι απορροφούμε μόνο το 2% όταν λαμβάνουμε μια δόση των 500 μg και μόλις το 1,3% για μια δόση των 1000 μg. Έτσι, τα συμπληρώματα βιταμίνης Β12 έχουν τεράστιες δόσεις, ώστε να πάρουμε τη δόση της βιταμίνης Β12, που πραγματικά χρειαζόμαστε.

Πρακτικά, αν θέλετε να απορροφήσετε περισσότερη βιταμίνη Β12, μοιράστε τη μια μεγάλη δόση σε 2-3 μικρότερες δόσεις.

Πότε να παίρνω βιταμίνη Β12 για καλύτερη απορρόφηση;

Το πρωί είναι η καλύτερη στιγμή της ημέρας για να πάρουμε βιταμίνη Β12. Η βιταμίνη Β12 φαίνεται ότι αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας και εγρήγορσης. Αντίθετα, αποφύγετε να παίρνετε συμπληρώματα βιταμίνης Β12 το απόγευμα ή το βράδυ. Μπορεί να οδηγήσουν σε ανήσυχο ύπνο ή να σας δυσκολέψουν να κοιμηθείτε.[3,4]

Να παίρνω βιταμίνη Β12 με το φαγητό ή με άδειο στομάχι;

Ιδανικά θα πρέπει να παίρνουμε βιταμίνη Β12 αμέσως αφού ξυπνήσουμε το πρωί. Πριν το πρωινό μας. Η βιταμίνη Β12 είναι υδατοδιαλυτή βιταμίνη, που σημαίνει ότι απορροφάται καλύτερα με άδειο στομάχι.

Βέβαια, τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να διαταράξουν ένα άδειο στομάχι. Οπότε και συχνά συνίσταται να τα καταναλώνουμε μαζί με ένα γεύμα. Αν έχετε ευαίσθητο στομάχι, τότε θα πρέπει να πάρετε βιταμίνη Β12 μαζί με το πρωινό σας.

Πόσο συχνά να λαμβάνω μια δόση των 1000 μg;

Οι περισσότεροι υγιείς άνθρωποι χρειάζονται 1000-2000 μg βιταμίνης Β12, από συμπληρώματα διατροφής, την εβδομάδα. Μπορείτε να παίρνετε 2 φορές την εβδομάδα μια δόση των 1000 μg, αν έχετε χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β12.

Βέβαια, υπάρχουν αρρώστιες που ο ασθενής δεν μπορεί να απορροφήσει τη βιταμίνη Β12 από τις τροφές ή τα συμπληρώματα. Σε αυτή την περίπτωση συνίσταται η χορήγηση ενέσιμης βιταμίνης Β12.

Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να κάνετε εξετάσεις αίματος, ώστε να διαπιστώσετε τα επίπεδα της βιταμίνης Β12. Έπειτα, μαζί με τον γιατρό σας να καθορίσετε τη δόση που πραγματικά χρειάζεστε. Πάντα να παίρνετε συμπληρώματα διατροφής, αφού έχετε συμβουλευτεί το γιατρό σας. Ειδικά αν ακολουθείτε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

Προηγούμενο

Πότε να φάω σπόρους chia για να αδυνατίσω;

Πότε αδυνατίζει το μήλο;

Επόμενο