Χρώμιο: ιδιότητες & οφέλη για την υγεία!

Το χρώμιο έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Μερικές από τις ιδιότητες του είναι να μειώνει τα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα, την υπέρταση, τα τριγλυκερίδια, τη χοληστερίνη και να βοηθάει στο αδυνάτισμα!

Ιδιότητες & οφέλη χρωμίου!

Το χρώμιο είναι ένα ιχνοστοιχείο. Χρειαζόμαστε ελάχιστες ποσότητες δηλαδή, για παραμένουμε υγιείς.

Το χρώμιο έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Το σημαντικότερο είναι ότι επηρεάζει τη λειτουργία της ινσουλίνης. Κατ’επέκταση, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο σε όσους έχουν διαβήτη, ινσουλονοαντίσταση ή ταλαιπωρούνται από υψηλά επίπεδα ζαχάρου στο αίμα.[1,2,3]

Άλλες ιδιότητες του χρωμίου είναι ότι φαίνεται ότι μειώνει τη χοληστερίνη, τα υψηλά τριγλυκερίδια και την υψηλή αρτηριακή πίεση. Παράγοντες που είναι επιβαρυντικοί για την υγεία της καρδιάς.

Επιπλέον, επαρκείς δόσεις χρωμίου βοηθούν στο αδυνάτισμα και στη διατήρηση ή ακόμα και αύξηση της μυικής μάζας!

Άλλωστε, το χρώμιο επηρεάζει το μεταβολισμό των υδατανθράκων, του λίπους και των πρωτεϊνών.

Ακόμα μια ιδιότητα του χρωμίου είναι ότι βοηθάει γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών. Κυρίως βοηθάει στη μείωση της αντίστασης της ινσουλίνης, που αποτελεί μέρος του προβλήματος.

Η τελευταία ιδιότητα του χρωμίου για την υγεία μας είναι, ότι μάχεται το οξειδωτικό στρες, αφού έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Πόσο χρώμιο χρειαζόμαστε την ημέρα;

Η ημερήσια συνιστώμενη δόση χρωμίου είναι 35 μg για τους άνδρες και 25 μg για τις γυναίκες.

Τα παιδιά, οι έφηβοι και οι ηλικιωμένοι έχουν μικρότερες ημερήσιες ανάγκες. Μόνο οι θηλάζουσες μητέρες πρέπει να λαμβάνουν ελαφρώς μεγαλύτερες δόσεις χρωμίου την ημέρα.

Χρειαζόμαστε συμπληρώματα διατροφής;

Οι περισσότεροι υγιείς άνθρωποι, που ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή δε χρειάζονται συμπληρώματα διατροφής. Μπορούν να λάβουν την ημερήσια συνιστώμενη δόση χρωμίου από τις τροφές.

Υπολογίζεται ότι λάβουμε μεταξύ 50-200 μg χρωμίου καθημερινά από τη διατροφή μας!

Θα πρέπει να ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, ώστε να εκμεταλλευτούμε τα οφέλη του χρωμίου για την υγεία μας. Άλλωστε, συνίσταται να καταναλώνουμε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, για καλή υγεία.[4]

Τροφές πλούσιες σε χρώμιο

Κοινές τροφές με χρώμιο είναι το χοιρινό, το μοσχάρι, η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, η σοκολάτα, το μαρούλι, το μπρόκολο, το μήλο, αλλά και το κόκκινο κρασί.

Προηγούμενο

Το χρώμιο βοηθάει στο αδυνάτισμα!

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε φυλλικό (ή φολικό) οξύ;

Επόμενο