Πως έκοψα το κάπνισμα τρώγοντας αυτά τα φαγητά!

Αν αποφάσισες να κόψεις το κάπνισμα, καλό είναι τρως συγκεκριμένα φαγητά, προκειμένου να αποφύγεις να πάρεις κιλά, να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα, αλλά και να σε βοηθήσουν να απεξαρτηθείς από τη νικοτίνη πιο εύκολα, καθώς και να αντιμετωπίσεις τα συμπτώματα απεξάρτησης.

Πώς να κόψω το κάπνισμα εύκολα;

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κάποιος μαγικός τρόπος για να κόψεις το κάπνισμα εύκολα. Η αλήθεια είναι ότι κάθε πρώην καπνιστής έχει να σου πει και ένα διαφορετικό λόγο, που έκοψε το κάπνισμα. Στην πραγματικότητα, κάθε καπνιστής πρέπει να συνειδητοποιήσει γιατί θέλει να κόψει το κάπνισμα. Μόνο τότε θα τα καταφέρει.

Άλλοι κόβουν το τσιγάρο σε μια νύχτα. Άλλοι σταδιακά ή χρησιμοποιώντας υποκατάστατα. Η επιλογή είναι σίγουρα διαφορετική για τον καθένα μας.

Τι θα συμβεί όταν κόψω το τσιγάρο;

Όταν κόβουμε το τσιγάρο, ο οργανισμός έρχεται σε σοκ. Τότε αρχίζουν τα συμπτώματα του συνδρόμου στέρησης. Άγχος, λιγούρα, ή ακόμα και κατάθλιψη είναι πιθανά συμπτώματα της έλλειψης νικοτίνης.

Η 1η εβδομάδα είναι η χειρότερη περίοδος. Μετά το πέρας της 1ης εβδομάδας, τα σωματικά συμπτώματα υποχωρούν. Ο πρώην καπνιστής συνεχίζει να ταλαιπωρείται συναισθηματικά ή και πνευματικά, όμως. Γι’αυτό η συμπαράσταση των οικείων του είναι σημαντική. Βέβαια, το βασικότερο όπλο ενός πρώην καπνιστή είναι η αποφασιστικότητα του.

Σε αυτή την προσπάθεια σύμμαχος σου είναι και η διατροφή. Στην πραγματικότητα η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο στην προσπάθεια σου να κόψεις το κάπνισμα. Καταρχάς, η διατροφή μπορεί να περιορίσει την επιθυμία σου για τσιγάρο, αφού διάφορες ουσίες των τροφών, εκκρίνουν ντοπαμίνη. Έτσι, ο οργανισμός σου, σταδιακά, αντικαθιστά την ευχαρίστηση του τσιγάρου, με την ευχαρίστηση της τροφής.

Επιπλέον, η υγιεινή διατροφή θωρακίζει τον ανοσοποιητικό σου σύστημα, που τόσο πολύ ταλαιπωριέται από τις βλαβερές επιπτώσεις του καπνίσματος.

Για παράδειγμα, το ήξερες ότι οι καπνιστές χρειάζονται έως και 50% περισσότερη βιταμίνη C, σε σχέση με τους μη καπνίζοντες; [1] Οι καπνιστές πρέπει να καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C και άλλα αντιοξειδωτικά, ώστε να βοηθήσουν το σώμα τους να αποβάλλει τις βλαβερές ουσίες του τσιγάρου, καθώς και τις ελεύθερες ρίζες που δημιούργησε το κάπνισμα.

Η εισπνοή αιθέριων ελαίων ανακουφίζει από τα συμπτώματα απεξάρτησης

Φαίνεται ότι τα αιθέρια έλαια μπορούν να σε βοηθήσουν να κόψεις το κάπνισμα. Ερευνητές βρήκαν ότι η εισπνοή αιθέριου ελαίου μαύρου πιπεριού μπορεί να βοηθήσει όσους κόβουν το κάπνισμα, αφού περιορίζει τα συμπτώματα απεξάρτησης, όπως είναι το άγχος. Επίσης, η εισπνοή αιθέριου ελαίου μαύρου πιπεριού μείωσε σημαντικά την επιθυμία για νικοτίνη στους συμμετέχοντες στην έρευνα.[2]

Μπορείς να εισπνεύσεις το αιθέριο έλαιο μαύρου πιπεριού με 3 τρόπους:

  • άμεση εισπνοή από το μπουκάλι,
  • ρίχνεις 1-2 σταγόνες σε μια πετσέτα και εισπνέεις από εκεί το αιθέριο έλαιο.
  • χρησιμοποιείς ένα υγραντήρα ή συσκευή αρωματοθεραπείας.

Σίγουρα το αιθέριο έλαιο του μαύρου πιπεριού είναι το Νο1 έλαιο για να κόψεις το τσιγάρο. Επιπλέον, τα αιθέρια έλαια της λεβάντας, της μέντας και της αγγελικής είναι και αυτά χρήσιμα: [3]

  • λεβάντα. η εισπνοή της βοηθάει στην αντιμετώπιση των πονοκεφάλων και ημικρανιών. Κοινά συμπτώματα ανθρώπων που προσπαθούν να κόψουν το τσιγάρο.
  • μέντα. βοηθάει επίσης στην αντιμετώπιση των πονοκεφάλων, αφού έχει ισχυρές αναλγητικές ιδιότητες.
  • αγγελική. Μειώνει την ανάγκη για νικοτίνη. Συμμετέχοντες σε έρευνα του Πανεπιστημίου του Τέξας, δεν ένιωσαν την ανάγκη να καπνίσουν για μεγαλύτερο διάστημα, αφού εισέπνευσαν αιθέριο έλαιο αγγελικής!

Φάε τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα είναι επιβεβλημένη για καλή υγεία. Η επαρκής λήψη ωμέγα-3 είναι ωφέλιμη για την καρδιά και την καλή υγεία των ματιών. Επίσης, τα ωμέγα-3 βοηθάνε στη μείωση της υψηλής πίεσης και έχουν προστατευτική δράση ενάντια σε μερικά είδη καρκίνου!

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τορόντο του Καναδά, βρήκαν ότι οι καπνιστές τείνουν να καταναλώνουν λιγότερα ωμέγα-3 σε σχέση με τους μη καπνιστές.[4] Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό. Αν είσαι καπνιστής ή προσπαθείς να κόψεις το τσιγάρο, ξεκίνησε σήμερα κιόλας, να καταναλώνεις τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3. Έχεις πολλές επιλογές.

Θα βρεις όλες τις τροφές και τις πιο πλούσιες πηγές των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων σε αυτό το άρθρο μας!

Η επαρκής κατανάλωση ωμέγα-3 είναι ωφέλιμη και για την πρόληψη του καπνίσματος! Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, όσοι καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητών πλούσιων σε ωμέγα-3 έχουν λιγότερες πιθανότητες να γίνουν καπνιστές! Ίσως, είναι θέμα ενημέρωσης και υγιεινής στάσης ζωής.

Βέβαια, τα ωμέγα-3 μπορούν να σε βοηθήσουν να κόψεις το κάπνισμα, καθώς φαίνεται ότι είναι ικανά να παίξουν σημαντικό ρόλο στην απεξάρτηση από το τσιγάρο! Η επικρατέστερη εξήγηση είναι ότι τα ωμέγα-3 επιτρέπουν τη σωστή λειτουργία των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου, ενώ το κάπνισμα εμποδίζει την ορθή λειτουργία τους. Πρακτικά, η λήψη ωμέγα-3 μειώνει την ανάγκη του καπνιστή για τσιγάρο!

Οι τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C είναι απαραίτητες

Οι καπνιστές χρειάζονται περισσότερη βιταμίνη C, από τους μη καπνιστές. Ακόμα και αν έκοψες το τσιγάρο πρόσφατα, καλό είναι να τρως πολλά τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C.

Το λεμόνι, το πορτοκάλι, οι πιπεριές, το μπρόκολο και το κουνουπίδι είναι τροφές ιδιαίτερα πλούσιες σε βιταμίνη C. Πρακτικά, προσπάθησε να τρως πολλά φρούτα και λαχανικά. Είναι οι καλύτερες πηγές βιταμίνης C. Οι ζωικές τροφές δεν περιέχουν βιταμίνη C. Μόνο οι φυτικές.

Χρειάζεσαι επιπλέον βιταμίνη D αν καπνίζεις

Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για όλους μας. Οι καπνιστές θα πρέπει να φροντίζουν ώστε να καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες τους σε βιταμίνη D, αφού η έλλειψη της έχει συνδεθεί με μειωμένη λειτουργία των πνευμόνων. Αντίθετα, επαρκής βιταμίνη D μπορεί να προστατεύσει τους πνεύμονες.

Δυστυχώς, ελάχιστες τροφές περιέχουν επαρκή ποσότητα βιταμίνης D. Τα μανιτάρια περιέχουν βιταμίνη D, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε σε αυτά για επαρκή λήψη βιταμίνης D.

Η καλύτερη πηγή βιταμίνης D είναι ο ήλιος! Το σώμα μας συνθέτει βιταμίνη D, όταν το δέρμα μας εκθέτεται στις ακτίνες του ηλίου. Τα αντηλιακά αποτρέπουν τη σύνθεση της βιταμίνης D. Οπότε, η έκθεση στον ήλιο τις πρώτες πρωινές ώρες, όπου η ακτινοβολία δεν είναι τόσο επικίνδυνη, είναι η καλύτερη λύση, για να ενισχύσουμε φυσικά τον οργανισμό μας με βιταμίνη D.

Επιπλέον, οι καπνιστές μπορούν να επωφεληθούν και από συμπληρώματα διατροφής. Ακόμα και μια μεγάλη δόση των 10.000 IU την ημέρα θα ωφελήσει, όσους έχουν μεγάλη έλλειψη βιταμίνης D!

Τέλος, η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για καλή διάθεση. Όσοι προσπαθούν να κόψουν το κάπνισμα θα επωφεληθούν από επάρκεια στη βιταμίνη D, αφού φαίνεται ότι μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη!

Φάε τροφές με σεροτονίνη

Η νικοτίνη του τσιγάρου αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η σεροτονίνη καταπολεμά το άγχος και το στρες. Άρα, όσοι κόβουν το κάπνισμα πρέπει να αυξήσουν τα επίπεδα σεροτονίνης τους, μέσω του φαγητού, ώστε να έχουν καλή διάθεση.

Μερικές τροφές με σεροτονίνη είναι η γαλοπούλα, το γάλα, η μπανάνα, το ψωμί ολικής άλεσης. Μάθετε αναλυτικά για τις τροφές με σεροτονίνη που βοηθούν να κόψουμε το τσιγάρο σε αυτό το άρθρο μας.

Επέλεξε φυτικές τροφές αν μόλις έκοψες το κάπνισμα

Αν προσπαθείς να κόψεις το κάπνισμα, προσπάθησε να καταναλώνεις πολλές φυτικές τροφές. Ιδιαίτερα τροφές που έχουν ελάχιστες θερμίδες. Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, όπως είναι η βιταμίνη C, καθώς και άλλα αντιοξειδωτικά.

Όσοι κόβουν το τσιγάρο τείνουν να τρώνε περισσότερο. Η αυξημένη λιγούρα τον πρώτο καιρό είναι συχνό φαινόμενο. Γι’αυτό είναι βασικό να καταναλώνουμε τροφές με λίγες θερμίδες, ώστε να μην παχύνουμε. Τα φρούτα και τα λαχανικά δε θα σε παχύνουν. Όσα και αν φας. Αντίθετα, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και νερό, οπότε και θα σε κρατήσουν χορτάτο για μεγαλύτερο διάστημα.

Επιπρόσθετα, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, που το κάπνισμα αυξάνει δραματικά. Τα πιο γνωστά αντιοξειδωτικά είναι η βιταμίνη C και Ε.

Βέβαια, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια και σε πολλές άλλες ουσίες με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλά φυτικά τρόφιμα πλούσια σε μελατονίνη και χλωροφύλλη. 2 ουσίες με ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη για την υγεία μας!

Αν καπνίζεις ή προσπαθείς να κόψεις το τσιγάρο προσπάθησε να τρως αρκετές τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, E, αλλά και μελατονίνη και χλωροφύλλη. Μια διατροφή με βάση τις φυτικές τροφές είναι η καλύτερη επιλογή, ενάντια στις βλαβερές επιπτώσεις του καπνίσματος!

Προηγούμενο

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε χλωροφύλλη;

Η διατροφή που αυξάνει τη γυναικεία γονιμότητα!

Επόμενο