Φυστικοβούτυρο & φιστίκια: οφέλη για την υγεία μας!

Το φυστικοβούτυρο και τα φιστίκια έχουν τεράστια διατροφική αξία. Μόλις μια κουταλιά φυστικοβούτυρο ή μια χούφτα φιστίκια την ημέρα, στα πλαίσια μια υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, μειώνουν τις πιθανότητες παχυσαρκίας, διαβήτη, υπέρτασης, καρδιακής νόσου, οστεοπόρωσης, άγχους, πονοκεφάλων, ακόμα και στυτικής δυσλειτουργίας!

Το φυστικοβούτυρο μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη!

Καταρχάς τα φιστίκια έχουν μηδαμινή επίδραση στο ζάχαρο του αίματος. Αποτελούνται κυρίως από λίπη και πρωτεΐνη. Οπότε και έχουν σχεδόν μηδενικό Γλυκαιμικό Φορτίο.[1]

Αντίθετα, η συχνή κατανάλωση τροφών που ανεβάζουν απότομα το ζάχαρο του αίματος αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Επιπρόσθετα, τα φιστίκια είναι άριστες πηγές μαγνησίου, ρεσβερατρόλης, χαλκού, μαγγανίου και βιταμίνης Β6. Ουσίες απαραίτητες για τη διατήρηση των επιπέδων του ζαχάρου του αίματος σε φυσιολογικά επίπεδα.

Άλλωστε, τα φιστίκια, μαζί με τα σταφύλια, το κόκκινο κρασί και τα μούρα, είναι οι μόνες τροφές που περιέχουν ρεσβερατρόλη. Μια ουσία με ισχυρότατη αντιοξειδωτική δράση, που ενισχύει το ανοσοποιητικό και βοηθάει στο αδυνάτισμα!

Το φυστικοβούτυρο μπορεί να μειώσει την υψηλή πίεση!

Ακόμα, τα φιστίκια φαίνεται ότι μειώνουν τη συστολική (“μεγάλη”) πίεση.

Τα φιστίκια αποτελούνται κυρίως από μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Αν αντικαταστήσουμε την κατανάλωση πολυακόρεστων λιπαρών οξέων με μονοακόρεστα, μπορούμε να μειώσουμε την υψηλή πίεση.[2]

Ακόμα, τα φιστίκια και το φυστικοβούτυρο είναι άριστη πηγή βιταμίνης Β6, που είναι απαραίτητη για τη σύνθεση της ουσίας GABA από το σώμα μας. Ουσία που επίσης, βοηθάει στη μείωση της υψηλής πίεσης.[3]

Βέβαια, αν έχετε υψηλή πίεση, θα πρέπει να αποφεύγετε να καταναλώνετε επιπλέον αλάτι. Έτσι, δε θα πρέπει να αγοράζετε φυστικοβούτυρο που περιέχει έξτρα αλάτι ή να τρώτε αλατισμένα φιστίκια. Ακόμα, το πολύ αλάτι παχαίνει, και αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιακής νόσου.[4]

Τα φιστίκια μειώνουν την υψηλή χοληστερίνη

Επιπλέον, τα μονοακόρεστα λιπαρά των φιστικιών βοηθούν στη μείωση της LDL-χοληστερίνης, αλλά και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου ή εγκεφαλικού. Βέβαια, πρέπει να τα καταναλώνονται με μέτρο, στα πλαίσια μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.[5,6]

Ακόμα, τα φιστίκια είναι άριστη διατροφική πηγή χαλκού και μαγγανίου. Ουσίες που επίσης, παίζουν βασικό ρόλο στο μεταβολισμό της χοληστερίνης.

Τα φιστίκια προστατεύουν την καρδιά μας

Μια κουταλιά φυστικοβούτυρου την ημέρα, ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής, κάνει καλό στην καρδιά μας.

Καταρχάς, μειώνει την LDL-χοληστερίνη και αυξάνει τη HDL-χοληστερίνη.

Επιπρόσθετα, τα φιστίκια είναι πλούσια σε βιταμίνη Β6 και φολικό οξύ (βιταμίνη Β9). Αυτές οι βιταμίνες, μαζί με τη βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητες για τη μείωση της ομοκυστεΐνης. Η ομοκυστεΐνη είναι ένα αμινοξύ, που σε μεγάλες ποσότητες είναι εξαιρετικά επικίνδυνο για την καρδιά μας. Αυξάνει τις πιθανότητες καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού, διαβήτη, κατάθλιψης, ακόμα και αποβολών!

Τέλος, τα φιστίκια είναι πλούσια σε νιασίνη (βιταμίνη Β3). Η νιασίνη είναι απαραίτητη για τη σύνθεση ορμονών και την καλή λειτουργία ενζύμων, που προστατεύουν την καρδιά.

Τα φιστίκια μειώνουν το άγχος

Η συχνή κατανάλωση φυστικοβούτυρου μπορεί να σας ηρεμήσει και να διώξει το άγχος.

Καταρχάς, το φυστικοβούτυρο είναι εξαιρετικά πλούσιο σε μαγνήσιο. Μια κουταλιά περιέχει το 6% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης!

Το μαγνήσιο μειώνει τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης. Η κορτιζόλη είναι γνωστή και ως η ορμόνη του στρες. Υψηλά επίπεδα κορτιζόλης οδηγούν σε άγχος και κατάθλιψη. Επιπλέον, υψηλή κορτιζόλη μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη, παχυσαρκίας, υπέρτασης και καρδιακής νόσου!

Ακόμα, τα φιστίκια βοηθούν στη σύνθεση του GABA. Το GABA είναι μια ουσία που έχει ισχυρές αγχολυτικές ιδιότητες.

Τέλος, μια διατροφή φτωχή σε μαγγάνιο μπορεί να επηρεάσει τη διάθεση μας. Όμως, το φυστικοβούτυρο είναι άριστη πηγή μαγγανίου. Μια κουταλιά θα μας δώσει το 12% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης.[7]

Το φυστικοβούτυρο ανακουφίζει από πονοκεφάλους & ημικρανίες

Επιπρόσθετα, η ουσία GABA μπορεί να μας ανακουφίσει από πονοκεφάλους και ημικρανίες.

Επίσης, το φυστικοβούτυρο είναι καλή πηγή μαγνησίου, το οποίο μας προστατεύει από πονοκεφάλους.

Τα φιστίκια δυναμώνουν τα κόκαλα

Ακόμα ένα όφελος για την υγεία μας, από την κατανάλωση φυστικοβούτυρου ή φιστικιών, είναι ότι μας προστατεύουν από την οστεοπόρωση.

Το μαγνήσιο που έχουν ενισχύει την απορρόφηση του ασβεστίου. Επίσης, το μαγγάνιο και ο χαλκός διατηρούν τα κόκαλα μας γερά και βοηθούν στην ανάπλαση τους, κατά τη διαδικασία της μεταλλοποίησης των οστών.

Επιπλέον, τα φιστίκια είναι μια τροφή πλούσια σε βόριο. Το βόριο είναι ένα ωφέλιμο ιχνοστοιχείο για τα κόκαλα μας, καθώς ρυθμίζει το μεταβολισμό του ασβεστίου και την απορρόφηση του μαγνησίου!

Τα φιστίκια αυξάνουν τη λίμπιντο

Επίσης, τα φιστίκια περιέχουν ουσίες που είναι απαραίτητες για τη σύνθεση πολλών ορμονών, συμπεριλαμβανομένων των σεξουαλικών ορμονών.

Για παράδειγμα, τα φιστίκια είναι πλούσια σε αργινίνη και μαγνήσιο, που εμπλέκονται στη σύνθεση της τεστοστερόνης. Η τεστοστερόνη έχει ισχυρή αναβολική δράση και ελέγχει τη λίμπιντο.

Ακόμα, η αργινίνη βοηθάει στη σύνθεση του νιτρικού οξέως. Το νιτρικό οξύ βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία. Οπότε μπορεί να βοηθήσει και σε μερικές περιπτώσεις στυτικής δυσλειτουργίας.[8]

Η σοκολάτα, το  σπανάκι, το λάχανο, ο μαϊντανός, η ρόκα, το παντζάρι και το σέλινο είναι οι πλουσιότερες τροφές σε νιτρικά άλατα. Οπότε και βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Επιπλέον, η αργινίνη είναι απαραίτητη για την καλή ποιότητα των σπερματοζωαρίων.

Το φυστικοβούτυρο μπορεί να βοηθήσει στο αδυνάτισμα

Τέλος, το φυστικοβούτυρο μπορεί να βοηθήσει στο αδυνάτισμα. Μειώνει τις λιγούρες, αυξάνει το μεταβολισμό και προστατεύει την πολύτιμη μυική μάζα!

Προηγούμενο

Το φυστικοβούτυρο & τα φιστίκια βοηθούν στο αδυνάτισμα!

Τροφές πλούσιες σε θειαμίνη (βιταμίνη Β1).

Επόμενο