Η πάπρικα είναι η καλύτερη τροφή για λαμπερό δέρμα!

Τα μπαχαρικά, όπως η πάπρικα, είναι από τις καλύτερες τροφές για το δέρμα μας, αφού περιέχει αντιοξειδωτικά. Η πάπρικα είναι πλούσια σε καροτενοειδή, βιταμίνες Α και Ε, οπότε και είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για το δέρμα μας!

Πάπρικα: Το καλύτερο μπαχαρικό για λαμπερό δέρμα

Η πάπρικα έχει ισχυρές αντιγηραντικές ιδιότητες. Προστατεύει το δέρμα από τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες, που προκαλούνται από την περιβαλλοντική μόλυνση και ηλιακή ακτινοβολία. Η πάπρικα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ισχυρά καροτενοειδή, όπως η β-καροτίνη, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, καθώς και σε βιταμίνη Ε.

Αναλυτικά, 100γρ πάπρικας περιέχουν:[1]

  • β-καροτίνη, 26,162 mcg
  • α-καροτίνη, 595 mcg
  • βιταμίνη Α, 49,254 IU
  • λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, 18,944 mcg
  • βιταμίνη Ε, 29.1 mg

Τα καροτενοειδή της πάπρικας έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.[2] Μπορούν να εξουδετερώσουν τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες, που καταστρέφουν το κολλαγόνο του δέρματος και δημιουργούν ρυτίδες στο πρόσωπο! Έτσι, η πάπρικα είναι ιδανική τροφή για λαμπερό και νεανικό δέρμα.

Η πάπρικα σε βοηθάει να κοιμηθείς

Το στρες, το κάπνισμα, η ηλιακή ακτινοβολία, η περιβαλλοντική μόλυνση, αλλά και η έλλειψη ύπνου είναι οι βασικότεροι παράγοντας για τη γήρανση του δέρματος. Η πάπρικα προστατεύει το δέρμα γιατί είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, καροτενοειδή, αλλά και σε σεροτονίνη. Η σεροτονίνη σε βοηθάει να κοιμηθείς.

Κάθε γραμμάριο πάπρικας περιέχει περίπου 1,8 mcg σεροτονίνης. Πέρα από τον ύπνο, η σεροτονίνη βοηθάει στο να έχουμε καλή διάθεση, αλλά και καταπολεμά το άγχος!

Άλλες τροφές πλούσιες σε σεροτονίνη είναι το σπανάκι, το χλωρό κρεμμύδι, οι μελιτζάνες, οι ντομάτες, οι φράουλες, τα κεράσια, ο ανανάς και το λάχανο.

Επίσης, οι τροφές πλούσιες σε μελατονίνη βοηθούν στον καλό ύπνο. Επιπρόσθετα, η μελατονίνη είναι από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά! Ακόμα και ο καφές κάνει καλό στο δέρμα, αφού είναι άριστη πηγή μελατονίνης!

Τέλος, αν θες να προστατεύσεις το λαμπερό σου δέρμα, έχει αποδειχθεί ότι μια διατροφή χαμηλών θερμίδων και μέτρια άσκηση είναι επίσης σημαντικοί αντιγηραντικοί παράγοντες![2]

Βιταμίνες για το δέρμα

Οι βιταμίνες που είναι απαραίτητες για ένα λαμπερό και νεανικό δέρμα είναι οι βιταμίνες Α, C, D και Ε. Επίσης, η κατανάλωση ωμέγα 3 λιπαρών οξέων είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμη για το δέρμα.

Επιπλέον, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος και ο σίδηρος παίζουν βασικό ρόλο στην παραγωγή του κολλαγόνου από το σώμα μας. Το κολλαγόνο είναι η βασικότερη πρωτεΐνη στο σώμα μας και κυρίως στο δέρμα! Μπορείτε να διαβάσετε για τις ιδιότητες του κολλαγόνου για το δέρμα εδώ.

Τροφές για το δέρμα

Όπως αναφέραμε, οι βιταμίνες Α, C, E και D, καθώς και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμα για το δέρμα μας:

  • βιταμίνη Α θα βρούμε στα καρότα, το σπανάκι, το μπρόκολο, τις κόκκινες πιπεριές, τις κολοκύθες, το βασιλικό, τις γλυκοπατάτες και άλλα.
  • βιταμίνη C περιέχουν τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τα γκρέιπφρουτ, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, οι πιπεριές, ακόμα και οι ντομάτες!
  • βιταμίνη Ε βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς και σπόρους, όπως τα αμύγδαλα και οι ηλιόσποροι. Επίσης, στα σπαράγγια, το αβοκάντο, το σπανάκι και τα παντζάρια έχουν βιταμίνη Ε.
  • βιταμίνη D παράγει το σώμα μας, όταν το δέρμα μας εκτίθεται στην ηλιακή ακτινοβολία. Δεν υπάρχουν τρόφιμα στα οποία μπορούμε να βασιστούμε για την καθημερινή λήψη βιταμίνης D. Μόνο η έκθεση στον ήλιο για κάποια λεπτά ή τα συμπληρώματα διατροφής παρέχουν τη βιταμίνη D, που χρειαζόμαστε καθημερινά.[3]
  • ωμέγα-3 θα βρούμε στο λιναρόσπορο, τα καρύδια, την αντράκλα, αλλά και στα λιπαρά ψάρια. Περισσότερα εδώ.

Επιπλέον, θα πρέπει να καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε χαλκό, ψευδάργυρο και σίδηρο, αφού βοηθούν στην παραγωγή κολλαγόνου από το σώμα μας. Μπορείτε να δείτε ποιες τροφές προωθούν τη φυσική σύνθεση κολλαγόνου εδώ.

Προηγούμενο

Προστάτευσε το δέρμα σου τρώγοντας αντιοξειδωτικές τροφές!

Είναι οι τροφές σε κονσέρβα επικίνδυνες για την υγεία;

Επόμενο