Άμεση ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα με βιταμίνη D!

Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα, οπότε η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D και η έκθεση στον ήλιο μπορούν να ανακουφίσουν από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας!

Αιτίες δυσκοιλιότητας

Περίπου το 20% του πληθυσμού ταλαιπωρείται από χρόνια δυσκοιλιότητα.[1]

Υπάρχουν πολλές αιτίες που προκαλούν δυσκοιλιότητα. Οι πιο κοινές είναι η κακή διατροφή, η αφυδάτωση, οι ασθένειες, η φαρμακευτική αγωγή, το άγχος, ακόμα και η κατάθλιψη.

Ένα μεγάλο ποσοστό περιπτώσεων δυσκοιλιότητας μπορεί να ανακουφιστεί απλά με την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες, σωστή ενυδάτωση, αλλά και ήπια σωματική άσκηση.

Αν τα συμπτώματα δεν υποχωρούν, η δυσκοιλιότητα μπορεί να οφείλεται σε άλλους λόγους, οπότε και θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Η έλλειψη βιταμίνης D προκαλεί δυσκοιλιότητα

Σύμφωνα με μια μελέτη, που δημοσιεύτηκε το 2019 στο παγκόσμιο περιοδικό γαστρεντερολογίας, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης δυσκοιλιότητας.[2]

Οπότε, καλό είναι να ελέγχουμε συχνά τα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα μας. Ειδικά, αφού η έλλειψη βιταμίνης D είναι αρκετά συχνή!

H δόση βιταμίνης D που ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα

Η ημερήσια συνιστώμενη δόση βιταμίνης D είναι μόλις 600 IU. Παρ’όλα αυτά, η έλλειψη βιταμίνης D είναι συχνή.

Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού λαμβάνει βιταμίνη D κυρίως από την έκθεση του στον ήλιο. Ελάχιστες τροφές έχουν βιταμίνη D στην πραγματικότητα. Μόνο το μουρουνέλαιο και μερικά ψάρια είναι πραγματικά πλούσιες διατροφικές πηγές βιταμίνης D.

Αν ταλαιπωρήστε από δυσκοιλιότητα, αρχικά θα πρέπει να αυξήστε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες, όπως είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Για παράδειγμα, η πορτοκαλάδα βοηθάει στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα.

Επίσης, μετρήστε και τα επίπεδα της βιταμίνης D στο αίμα σας. Αν έχετε έλλειψη βιταμίνης D, μια ημερήσια δόση μέχρι 4000 IU, από συμπληρώματα διατροφής, θεωρείται ασφαλής. Ακόμα και εξαιρετικά μεγάλες δοσολογίες βιταμίνης D δεν εμφανίζουν παρενέργειες. Περισσότερα εδώ.

Άρα, αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα δυσκοιλιότητας και έχετε έλλειψη βιταμίνης D, τότε η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας!

Η έκθεση στον ήλιο ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα!

Βασικές αιτίες δυσκοιλιότητας είναι το άγχος και η κατάθλιψη. Η ήπια άσκηση, μαζί με έκθεση στον ήλιο βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους, αλλά και στη σύνθεση βιταμίνης D από το σώμα μας.

Έτσι, μια πρωινή βόλτα, μια ηλιόλουστη μέρα, βοηθάει στη δυσκοιλιότητα με πολλούς τρόπους. Ασκούμαστε, μειώνουμε το άγχος και παράγουμε βιταμίνη D!

Αποφύγετε το αντιηλιακό και φορέστε κοντομάνικο. Θέλουμε να εκθέσουμε το δέρμα μας στην ηλιακή ακτινοβολία. Προτιμήστε να περπατάτε το πρωί, όταν η ηλιακή ακτινοβολία είναι λιγότερο επικίνδυνη, σε σχέση με τις μεσημεριανές ώρες.

Υπολογίζεται, ότι το ανθρώπινο σώμα μπορεί να συνθέσει ακόμα και 1000 IU βιταμίνης D την ημέρα, το καλοκαίρι και την άνοιξη![3] Αντίθετα, συνθέτει μόλις 200 IU το χειμώνα, οπότε και τα συμπληρώματα διατροφής θα μπορούσαν να βοηθήσουν.